ترویج سند تحول بنیادین، گامی مهم در راه ترویج تربیت اسلامی است

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قرآن را مبنا و محور تعلیم و تربیت رسمی عمومی دانسته و تصریح کرد:‌‌ ترویج این سند، گامی در راه ترویج تربیت اسلامی است.

به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آئین اختتامیه چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر برگزیده سراسر کشور، بخش پژوهشی، که در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت، شهیدان معلم، رجایی و باهنر را نماد دولتمردی در تراز انقلاب اسلامی دانسته و افزود: مردم شهید پرور و مهمان نواز کرمانشاه، دیروز پشتیبان رزمندگان، و امروز میزبان زائران اباعبدالله هستند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، قرآن را مبنا و محور تعلیم و تربیت رسمی عمومی دانسته و تصریح کرد:‌‌ ترویج این سند، گامی در راه ترویج تربیت اسلامی است.
 وی، توجه به نقش اسوه ای،تربیتی و هدایتی پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصومین، آموزه های بنیادین مهدویت، میراث نظری و عملی ماندگار حضرت امام خمینی(ره) و تعمیق پیوند با نظام و انقلاب و نهایتا تعلیم و تربیت شش ساحتی را برخی از مهم ترین نکات مصرح در سند تحول بنیادین عنوان کرد و گفت: برخی از ناهنجاری های اجتماعی معلول عدم توجه به مفاد این سند فرادستی و اجرای اسنادی بیگانه به کشور در سنوات گذشته است.
وزیر آموزش و پرورش، برگزاری مسابقات قرآن محور، ایجاد تشکل های دانش آموزی و تقویت آنان، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، هنری خانواده محور، راه اندازی جشنواره سواد اقتصادی در آینده نزدیک و مسابقات برنامه نویسی و کار با رایانه را مصادیق اجرای ساحت های شش گانه سند تحول دانسته و بیان داشت: برگزاری چنین رویدادهایی سبب امیدآفرینی، گفتمان سازی دینی و مهدوی، پیوند محتوای مسابقات به مفاد کتب درسی و تمرین زندگی اجتماعی می شود.
صحرایی، میزبانی مسابقات سراسری قرآنی دانشجویان سراسر کشور به میزبانی دانشگاه فرهنگیان و منوط شدن فارغ التحصیلی دانشجو معلمان به آموختن حداقل ۱۲ مهارت تربیتی، فرهنگی و اجتماعی را از جمله اهم اقدامات تربیتی این وزارت در دانشگاه فرهگیان عنوان کرد و گفت: در زمینه معلمان شاغل نیز امسال موفق به بازآموزی ۳۰۰ هزار همکار در قالب آموزش های ضمن خدمت شده ایم.
وی در پایان، به سبب پویایی، برگزاری شایسته رویدادهای کشوری، انسجام درون سازمانی و تعامل برون سازمانی موثر با سایر نهادها و دستگاه های علمی، فرهنگی و تربیتی، از مسئولین استانی و مجموعه همکاران شاغل در آموزش و پرورش استان کرمانشاه تقدیر کرد.
در خاتمه این آئین، با اهدای لوح یادبود از نفرات و گروه های برتر مسابقات تقدیر به عمل آمد.
گفتنی است، چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان پسر و دختر برگزیده سراسر کشور، بخش پژوهشی از تاریخ بیست و هفتم مردادماه، لغایت سوم شهریورماه به میزبانی شهر کرمانشاه برگزار شد.